לשיחת ייעוץ עם המומחה 054-5426020

השאירו את הפרטים

ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

    איתור כשלים באיטום

    נזקים באיטום

    מסטטיסטיקה שנעשתה לאחרונה, ב – 48% מהמבנים בישראל קיימים בהם ליקויים וכשלים בתשתיות ומערכות האיטום הגורמים לנזקי רטיבות. חברות הבנייה בישראל משתדלות לתקן את הנזקים אולם בהרבה מקרים בעיות הרטיבות נמשכים שנים, ולא פעם מתפתחים סכסוכים קשים בין שכנים עקב הזמן הממושך בו נמשכים בעיות הרטיבות.

    כאן נציין כי מכון התקנים הישראלי משקיע רבות בעבודת מחקר וכתיבת תקנים לטובת הגנה על המבנים מפני רטיבות וחדירות מים. אולם, היזמים, חברות הבנייה והפיקוח ממעטים להתייחס לנושא ובהרבה מקרים לא קיימת מודעות בכלל על הנדרש מהם.

    קיימות הוראות מפורטות ודרישות מוקפדות בספר הכחול, המפרט הכללי של הוועדה הבין משרדית פרק 05 ומכון התקנים הישראלי ת”י 1752 חלק 1 ו – 2, על אופן הגנת המבנים מפני חדירות ומפגעי מים, וכן על סוגי החומרים שנבדקו בהם מותר להשתמש לפי ת”י 1430.תחום האיטום הינו אחד החשובים בהגנת המבנים מפני בעיות רטיבות. כולם חושבים כי הם מבינים בו אולם לדאבוננו התחום מתאפיין בבורות והפקרות. איטום המבנים הינו חלק בלתי נפרד מתכנון הבנייה עצמה, מבנים רבים מתוכננים ללא התחשבות בתשתית האיטום או מתוכננים באופן כל כך גרוע עד כי קשה מאוד לתכנן ולבצע תשתית איטום יעילה ללא שינויים משמעותיים המשפיעים על המחיה השוטפת של הבית.

    מערכת איטום לקויה גורמת להיחלשות וקיצור חיי המבנה ומערכותיו – הקורוזיה בברזל הזיון, התפוררות הבטון, התכלות צנרת מים מתכתית, פגיעה במערכות החשמל והאלקטרוניקה, נזקי צבע, בושה ועוגמת נפש, הוצאות כספיות רבות הקשורות בתיקונים ועוד…

    על פי חוק המכר, תקופת האחריות של הקבלן על ביצוע תשתית האיטום הינה מינימום 4 שנים. האחריות על הקבלן חלה על כל מרכיבי האיטום, גם על תשתית האיטום עצמה וגם על תשתית המצע עליה מותקנת מערכת האיטום, דהיינו לא יוכל לטעון הקבלן כי תשתית המצע בגג או המרפסת הוכנו בצורה לקויה ועל כן לא הצליח האיטום למנוע חדירות מים.

    תחום האיטום נתקל בקשיים ותסבוכות יותר מיום ליום. הרבה תביעות מתקיימים בבתי המשפט נגד יזמים, חברות קבלניות וקבלני איטום על כשלים, תיקונים, נזקים נלווים ועוגמת נפש.

    בידוד

    פעמים רבות אנו נתקלים בכתמים הנראים לנו כבעיית רטיבות הנגרמת כתוצאה מחדירות מים, אך אינן כאלה. הבעיה הקשה שבהן הינו עיבוי מים הנובע בעיקר מהעדר בידוד תרמי מספיק או העדר מחסום אדים במעטפת החיצונית והגג של המבנה. בעיות אלו נגרמים כשהטמפרטורה גבוהה מנקודת הטל במפגש חלש ולא מבודד במבנה כתוצאה מהפרשי טמפרטורה חריגים בין החוץ לפנים, הגורם להיפו תרמיות והתעבות מים.

    איתור כשלים באיטום

    חברת מ.ג שרותי בית מתמחה באיתור כשלים ובמתן פתרונות מדויקים לבעיות איטום, הגורמים לחדירות מי גשמים בגגות, מרפסות, קירות מעטפת חיצונית, קירות מרתף תת קרקעיים ומסדים. המענה שמספקת החברה לבעיות חדירות המים במבנים הוא מלא ומקיף וכך, נחסכים זמן, טרחה ועלויות רבות הכרוכות לרוב בהוצאה כספית גבוהה ומיותרת.

    חברתנו מבצעת בדיקות וסריקות מקיפות באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם מאוד, לצורך קורלציה בין נקודת חדירת המים לבין הסימפטום שהיא הנזילה או הכתם הפנימי. צוות המומחים של החברה מבצעים בדיקות מוקפדות בשילוב דרישות התקן הישראלי ת”י 1476 חלק 1 ו – 2.

    תיקונים באיטום

    כשקיימות חדירות מים במבנה כתוצאה מכשלים בתשתית ומערכת האיטום, על התיקון להתבצע באופן מערכתי ויסודי תוך תכנון והקפדה בכל הפרטים והשלבים הנדרשים לטיפול המקיף של התקלה. יש לציין כי ביצוע איטום חדש על שטחי גגות ומרפסות שונה לחלוטין מתיקונים ממוקדים לעצירת חדירות המים אל תוך המבנה, ונדרשת הבנה מעמיקה ומומחיות רבה לצורך איטום מדויק. הבדיקות נעשות לפי דרישה גם לאחר ביצוע עבודות האיטום לאישור טיב התיקון.

    על מנת להיערך לטיפול באטימת חדירת מים בצורה הטובה ביותר, בעל המקצוע חייב להיות מומחה עם הבנה רחבה בחומרי האיטום וחיבורן לתשתית הנדרשות כמצע. הכנת התשתית לאיטום חייבת להיות מדויקת ויסודית, שכן 90% מהצלחת האיטום תלויה בתשתית עליה היא מודבקת. הבנת חומרי הגלם הקיימים כיום ואופן היישום על התשתית המיועדת לאיטום הינו קריטי בהגנת המבנים מפני חדירות מים. כך, מתאפשר תיקון איכותי ואטימה מוחלטת. בהמשך, תוכלו לבצע טיפול בנזקים הנלווים עד להשבת המצב לקדמותו, ללא חשש מתופעות רטיבות חוזרות ונשנות.

    בחברת מ.ג שרותי בית עבודות האיטום מתוכננות ונבדקות על ידי טובי המומחים, דבר המבטיח לכם שקט נפשי לשנים רבות.

    שירותי ייעוץ וחוות דעת מומחה

    שכיחות הליקויים בנושא רטיבות הינו כ 34% מהבנייה בישראל, ו – 30% הינם כתוצאה מתכנון שגוי או העדר תכנון בכלל.

    בחברת מ.ג שרותי בית מקפידים על כללים בסיסיים בעבודת המומחים שלנו, ידע הנדסי נרחב, יושר מקצועי, בקיאות בחוקי הבנייה, תקנים ומפרטים ממלכתיים, ניסיון מקצועי, אובייקטיביות, הגדרה פרופורציונאלית של הליקוי, פתרונות מעשיים וחכמים, עקביות, ודיווח אמת.

    לקבלת מידע נוסף ולהזמנת איש מקצוע מומחה

    צרו קשר עוד היום עם המקצוענים של מ.ג שרותי בית

    מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

        שירותים נוספים

        קידום אתרים
        בית תוכנה לקידום אתרים